Juridisk administratör

Rollen:

Att göra skillnad, en drivkraft stor som få. Att få ägna sig åt det på jobbet, på riktigt, är inte alla förunnat. Att få arbeta med det du är bra på, samtidigt som du är en viktig del i att göra det bättre för andra.

Vi letar efter dig som faktiskt trivs med tanken; mer än bara ett jobb. Nu har du en möjlighet att bidra till något större.

Hjärt-Lungfonden behöver en administratör inom juridik. Vi söker en prestigelös och noggrann kollega som skapar struktur och håller den levande. Detta är en roll för dig som uppskattar att ha en central och koordinerande roll i din arbetsvardag, allt från det praktiska som exempelvis posthantering till det administrativa så som registrering och uppföljning av ärenden.

Din profil:

  • Erfarenhet från kvalitativt administrationsarbete inom juridik (civilrätt, familjerätt, successionsrätt)

  • Goda kunskaper i Microsoft Office 365

  • Förståelse för att arbeta i en verksamhet som Hjärt-Lungfonden

Med andra ord letar vi efter dig som redan i dag greppar, i stort, vad rollen innebär trots att vi inte broderar ut texten här. Med en ådra som vittnar om att du håller ordning på saker och ting, i kombination med att du kan hantera ett svårare samtal från någon som just mist en närstående. Successionsrätt intresserar dig verkligen och för rätt person finns fina utvecklingsmöjligheter där du kommer lära dig massvis av dina kompetenta juristkollegor.

Övrig information:

Hjärt-Lungfonden välkomnar alla olikheter och är övertygad om att mångfald berikar vårt perspektiv, förbättrar vårt resultat och får människor att trivas bättre. Därför uppmuntrar vi alla sökande – oavsett könsidentitet, bakgrund, funktionsvariation, etnicitet och ålder.

Hjärt-Lungfondens vision är en värld fri från hjärt- och kärlsjukdom, som därför valt att vara en nikotin- och tobaksfri organisation. Ingen ska bli lämnad ensam med saknaden efter en mamma, en pappa, ett barn eller en partner. Det är den drömmen vi kämpar för varje dag. Därför samlar vi in pengar till forskning och arbetar för ökad kunskap om forskningens betydelse. Vår verksamhet är helt beroende av gåvor från privatpersoner och företag. 2022 delade vi ut cirka 359 miljoner kronor till livsviktig forskning.

Ansök så här:

Den här rekryteringen görs via bundi consulting. Du söker smidigt genom att klicka på ”Ansök” och bifogar enkelt din LinkedIn-profil.

Önskar du veta mer om tjänsten eller processen framåt ber vi dig kontakta
Karin Ardbo: karin@bundi.se / 072-988 94 28 eller
Henrick Gustavsson: henrick@bundi.se / 070-116 16 16

Mer om att jobba hos oss

Vi är en vanlig arbetsplats, men med ett ovanligt viktigt uppdrag – Att ge människor fler friska år. Ta reda på mer om hur det är att vara en av oss.

Om att jobba hos oss