Sagaform har skänkt drygt 700 000 kronor

Storsäljaren Alla Hjärtans Lykta har i höst fått sällskap av en skål i stengods och ett doftljus. Sagaform ligger bakom produkterna och nu fördjupar företaget och Hjärt-Lungfonden sitt samarbete.

När kunden köper en av Sagaforms produkter går mellan 20 och 30 kronor till forskning om hjärtsjukdomar. Peter Kindh, sales manager retail på Sagaform, tycker att samarbetet med Hjärt-Lungfonden, som startade 2010, har slagit väl ut. På ett enkelt sätt kan företaget bidra till stöd av livsviktig forskning.

”Att vara pappa till ett barn med hjärtfel har påverkat mig”

Hans eget engagemang väcktes på allvar i början av året när det visade sig att hans nyfödda dotter Ester hade Fallots tetrad, ett medfött hjärtfel. Hon har opererats en gång och allt ser bra ut så här långt. När Ester är två år kommer hon att opereras igen.

– Att vara pappa till ett barn med hjärtfel har påverkat mig mycket. Förhoppningsvis har vi den värsta tiden bakom oss. Nu kan jag omvandla den oro och ångest jag har känt till positiv energi och kreativitet, säger Peter Kindh.

Alla Hjärtans Lykta – ett strålande bidrag till forskningen

Sagaform har sedan samarbetet startade skänkt drygt 700 000 kronor till Hjärt-Lungfonden. Största bidraget kommer från Alla Hjärtans Lykta som har sålts i över 27 000 exemplar.

Under 2016 kommer ytterligare två produkter att lanseras: En vattenflaska och en produkt som ännu inte är klar.

– Jag ser med stor tillförsikt på vårt fortsatta samarbete med Hjärt-Lungfonden. Genom att bredda produktutbudet ökar vi möjligheten för allt fler att stötta forskning som räddar liv, säger Peter Kindh.

Sidan senast uppdaterad 2015-12-02