En lykta för alla hjärtan

Sagaform säljer produkter för köket och det dukade bordet och är ett självklart alternativ när det gäller presentmarknaden. För att stödja hjärtforskningen har Sagaform valt att sälja produkter till förmån för Hjärt-Lungfonden.

Ett framgångsrikt exempel är Alla Hjärtans Lykta som tagits fram i samarbete mellan Hjärt-Lungfonden och Sagaform. När kunden köper en lykta skänks 20 kronor till forskning om hjärtsjukdomar. Sedan samarbetet inleddes 2010 har lyktan sålts i cirka 22 000 exemplar och Sagaform har på så vis kunnat bidra med drygt 400 000 kronor till forskningen om hjärtat. Forskning som räddar liv och ger fler friska år!

– Samarbetet med Sagaform och produkten Alla Hjärtans Lykta är ett lyckat exempel som vi gärna lyfter fram. Lyktan är uppskattad hos Sagaforms kunder och är även en produkt som många i Hjärt-Lungfondens målgrupp tycker om, säger Lotta Johansson, ansvarig för produktsamarbeten på Hjärt-Lungfonden.

Samarbetet fortsätter

– För oss på Sagaform har detta samarbete varit väldigt inspirerande och intressant. Försöket med att addera ytterligare ett "mjukt värde" till produkten har fallit väl ut hos våra kunder och slutkonsumenter. Förutom själva produkten, designen och förpackningen så har möjligheten att på ett enkelt sätt kunna ge ett bidrag till forskning varit väldigt uppskattat. När kunden står i valet mellan två liknande ljuslyktor har Hjärt-Lungfondens varit den givna vinnaren. Många vill bidra till forskningen och gärna ha ett minne att visa upp eller ge bort, enligt Jeanette Schlyter, key account manager på Sagaform.

– Sagaform är väldigt glada över det positiva utfallet och ser med spänning fram emot nästa projekt tillsammans med Hjärt-Lungfonden.

Sidan senast uppdaterad 2012-05-28