Hjälp

Hjärt-Lungfondens mål är att minnesfonderna ska vara lätta att använda för både besökare och administratörer. Stöter du ändå på något problem är du välkommen att kontakta oss på Hjärt-Lungfonden.

Kontakt

E-post
minnesfond@hjart-lungfonden.se

Telefon
08-566 24 235

Hur hittar jag min minnesfond eller andra minnesfonder?
I menyn högst upp på minnesfondsidan klickar du på ”Sök minnesfond”. Där kan du söka på namnet på minnesfonden.

Hur länge kommer min minnesfond att finnas?
Minnesfonden lever kvar så länge du vill. En minnesfond är en hyllning till någon närstående som gått bort.

Jag har problem med att ge en gåva till en minnesfond. Varför?
Det kan uppstå tillfälliga problem med webbplatsen eller betalfunktionen. Om du får problem när du ska ge en gåva är det enklast att upprepa processen en gång till. Om det fortfarande inte fungerar brukar det gå bättre om du gör ett nytt försök efter att ha väntat cirka en timme.

Hur byter jag bild på min minnesfondsida?
I högerkolumnen ser du namnet på din minnesfond. Om du klickar på "Redigera" så kommer du till en sida där du kan ladda upp en ny bild.

Vad händer när jag nått mitt insamlingsmål?
När du nått ditt mål kan du gå in på din sida och sätta ett nytt mål. Det går också bra att fortsätta din insamling även om du inte ändrar målet.

Vad är det för skillnad på en minnesfond och att ge en minnesgåva till en begravning?
En minnesfond är en virtuell plats du kan besöka år efter år. När du ger en minnesgåva skickar vi ett vackert minnesblad med din personliga hälsning till de anhöriga. Du kan ge en minnesgåva via vår hemsida eller genom att ringa oss på telefonnummer 0200-88 24 00.

Jag har givit en minnesgåva till ert plusgiro. Kan min gåva läggas till på en minnesfond?
Nej, en gåva som har betalats in via plusgiro kan inte kopplas till en minnesfond. Det är endast gåvor som genomförs direkt på minnesfondsidan med hjälp av betalkort eller internetbank som visas där.

Logga in