Tintin tar hand om SCAPIS-turnén

Steget från en lång marknadskarriär inom teknikvärlden till projektledare på Hjärt-Lungfonden var kanske inte helt väntat, men betydelsefullt.

Tintin Vidhammer har vänner som drabbats av både stroke och hjärtinfarkt.

– Hjärt-Lungfonden gör så otroligt många viktiga saker, mer än jag förstod från början. Alla jag pratar med är väldigt positiva till fonden. Jag känner mig stolt över att göra något bra för samhället, säger han.

Navet i Hjärt-Lungfondens marknadsföring

Som navet i Hjärt-Lungfondens marknadsföring har Tintin Vidhammer många ansvarsområden. Under året är Tintins huvudsakliga uppgift att genomföra lokala SCAPIS-event – i Malmö, Uppsala, Göteborg och Linköping. Under tre dagar i varje stad ansvarar han för att marknadsföra Hjärt-Lungfonden med hjälp av mätningar av kolesterol och blodtryck, föreläsningar och mycket mer. Genom att skapa lokalt PR-genomslag hoppas Hjärt-Lungfonden kunna värva fler månadsgivare.

Tintin hoppas att eventen blir lyckosamma och att det kan bli en fortsättning.

– Målet är att utöka antal orter nästa år. Det är viktigt att visa upp Hjärt-Lungfonden och berätta vilka vi är och möta människor där de är. Vi vill synliggöra hjärt-, kärl- och lungsjukdom och hur vi tillsammans kan arbeta för att ge människor mer tid att leva.